Over Désirée Bourgonje



Désirée Bourgonje ( 1967) 

Internationaal Universal Healing Tao Associate Instructor (Healing-Tao®). (Mantak Chia)
Dao voor de Vrouw; vrouwen cursussen om in je bekken/buik te zijn vanuit je hart.
Meditatie, Massage en Individueel Lichaamswerk.
Docent Dans 
Ruim 31 jaar ervaring met lesgeven. 

In de cursussen, workshops, retraites en individuele sessies, werk ik vanuit een zachte innerlijke blik en creëer ik een veilige bedding. Op basis van gelijkwaardigheid en vertrouwen. Hierbij maak ik gebruik van mijn natuurlijke heldere vermogens. 
Ik stem me af op het niveau van de groep, persoon: wat is er nodig. Het doel is mensen 
( opnieuw) contact te laten maken met hun eigen innerlijke kracht en wijsheid. 
Waarbij het gaat om voelen in jezelf, wat gebeurt er in je lichaam; het zgn "gevoelsbewustzijn'. Aardend, verzachtend en uitbalancerend.

Opleidingen/ trainingen
  • Trainingen: de Psoas: Liz Koch.
  • Dao voor de Vrouw. Dirkje Veltman ( senior Healing Tao ) CRBKO Beroepsopleiding.
  • International Universal Healing-Tao® Associate Instructor Beroepsopleiding: Inge Maassen, Senior Healing Tao teacher, Den Haag. ( Grootmeester Mantak Chia, Tao Garden, Thailand)  Tao garden
  • Qi Gong Docent Beroepsopleiding 2008-2011. Carsten Dohnke,  Senior Tao Teacher, Hamburg. 
  • Denise Bloemen: Trainingen 'Gevoelsbewust bewegen': Ontspanning, diep het bekken bewonen, leven vanuit skelet/ bot bewustzijn. 
  • Ik beoefen sinds 1999 Healing-Tao® bij verschillende Teachers in Nederland. Inge Maassen, Birgit Haberkamp, Henk Engelenburg, Reinoud Eleveld, Dirkje Veltman, René- Paul Hageman, Rosana van der Wagt, Barry Spendlove, Carsten Dohnke, Saïda Desilets, Sebastian Sol, Masahiro en anderen. 
  • Trainingen bij Mantak Chia in Nederland. 
  • Graag werk ik samen met andere docenten zoals Conny Coppen; website, Robbert van Vugt ( Qi gong, Tai Chi, bewust bewegen, Healing Tao, adem )
  • Gediplomeerd Dans- en bewegingsdocent Conservatorium Tilburg (1992) 
  • Meditatie (sinds 1978).
  • Polariteitsmassage (sinds 1997)
  • Reiki ( 1997)
  • Holistic Pulsing /Dynamische Massage (1997)
  • Movements ( sinds 1997) volgens de leer van G. I. Gurdjieff. Movements
  • Begeleiding Movementsoefendansgroep.( Amsterdam / Berlijn: W. van Dullemen) 
  • Taikiken: trainingen bij Ron Nansink. Taikiken
  • Karate trainingen.
  • Familie opstellingen en Sjamanistische werk: Daan van Kampenhout   Maria van Schilt
  • school voor praktische filosofie
  • Zie voor info Healing-Tao® opleidingen:Healing Tao
  • Gediplomeerd docent Montessori onderwijs ( Pabo opleiding: 2004)
  • Begeleiden van kinderen/jongeren met gedrags-en psychiatrische problematiek
  • Mediatie opleiding en trainingen bij Stibco. ( sinds 2006 tot heden) t.b.v. coaching/begeleiden van jongeren, kinderen en volwassenen.

Over mijn Weg
Sinds mijn vroege jeugd ben ik bezig met dans, beweging, meditatie, spiritualiteit. Geboren met een grote gevoeligheid. Waarmee ik dingen (voor) zie, voel en hoor. Ook op afstand. Ik voel en zie bijvoorbeeld ook energieën. Ik ontdekte dat niet iedereen dit zag, voelde of hoorde. Ik voelde me anders, maar wilde dat niet zijn. Die gevoeligheid maakte mijn leven er beslist niet gemakkelijk op. Toen ik zeven jaar was begon ik met danslessen. Beatdans,Jazz en klassiek ballet. Later ben ik de opleiding tot dansdocent gaan volgen. Mijn vader leerde me de krijgskunst; Karate. In je basis aanwezig zijn en nam mij als jong meisje van 11 jaar mee naar Meditatie; daar kreeg ik les. Het werd allemaal bepalend voor mijn verdere weg op het gebied van dans, beweging, lichaamswerk, meditatie en spiritualiteit. Een diepe buiging naar mijn ouders. Zij hebben mij altijd, tot op heden, in mijn weg en keuzes ondersteund.

Dans, beweging, Tai Chi, Karate, Chi Kung, Yoga, Healing Tao, Gevoelsbewust zijn, meditatie, massage en spiritualiteit. Het heeft me in contact gebracht met voor mij bijzondere en grote ( nuchtere) leraren. Dat gaat nog steeds door. Jegens hen voel ik grote dank en respect. Ze hebben me geleerd om e.e.a. vooral praktisch toe te passen in het dagelijks leven. Wat mij kon helpen bij het omgaan met mijn helder zien, voelen en horen. Natuurlijk leer ik nog steeds. Ook van mijn cursisten. Waar ik heel dankbaar voor ben.




Healing Tao kwam ik tegen toen ik bezig was met de school voor Filosofie en de Movements. Het hielp mij heel goed bij het beoefenen van meditatie. Hoe ik om kon gaan met de ervaringen die ik had tijdens mediteren en in het dagelijks leven. Hoe ik op een eenvoudige manier in mijn werk, relaties en in mijn leven weer terug naar de rust en mezelf kon komen. Eindelijk begreep ik waarom ik steeds uit mezelf wegging. Ik vond antwoorden. Als hoogsensitief persoon met helder voelend-zien-en horen kan alles meer overweldigen, sterker binnenkomen. Healing Tao is voor mij een ondersteuning in hoe ik daarmee om kan gaan. Diepe ontspanning. Ik kreeg toegang tot het energie kunnen opwekken in mezelf én vooral die kunnen bewaren! Voor de algehele gezondheid en spiritualiteit. Bewustzijn van wat ruggensteun, support en 'verankering' in mijzelf kan betekenen. Beter kunnen omgaan met gebeurtenissen van alle dag. Ik ontdekte een innerlijke kracht waar ik steeds naar terug kan gaan. 
Een kalm en 'koel' hoofd, rustig aanwezig zijn in het lichaam. De voeten stevig op de grond. Vriendelijk, met innerlijk een zachte blik. Accepterend en respectvol naar mezelf en de wereld om mij heen.
Het leven van mijn waarheid. Dat is het proces.
Ik zie het als een leven leren.
Aanwezig te blijven in het lichaam. 
Innerlijk zacht worden, voelen wat iets met me doet. Zonder me te verliezen in verhalen of in anderen. Aarden; stevig in mijn voeten staan. Mijn innerlijke kracht ontdekken. En daarin mijn helder zien, voelen en horen kunnen omarmen. In het vertrouwen dingen laten zijn, of laten ontstaan. En van daaruit leven. Met humor! De weg van de Tao laat mij dat zien en ervaren. Het is een manier van leven, een weg die je gaat. Niet iets dat je zomaar even 'fixt'




Zachte kracht 
Tao is de weg van het innerlijk onderzoeken (Innerlijke Alchemie).  Verwonderen, ontspannen. Een laten zijn, het proces zich laten ontvouwen. Een natuurlijk verloop van de dingen.
De uitspraak: de dingen op hun beloop laten, kennen we allemaal wel. Of: ik wil er even een nachtje over slapen. Er is dan meestal wat meer afstand, ontspanning, ‘loslaten’. Vaak pakken dingen dan beter uit. Omdat we het helder vanuit iets meer rust kunnen bekijken.
Geen strijd, geforceerd, verbetenheid of competitie; 'ik moet, ik wil, ik kan'. Maar een zachte beweging/ focus ( I- Kracht). Voelen, innerlijk contact maken met mijzelf. Wat heb ik nu nodig, wat zijn mijn grenzen. Waar kan ik ‘ja’ tegen zeggen of wat kan beter nog even wachten?
Zacht wordt dan kracht. Omdat er geen onnodige energie verspild wordt met ‘geworstel’ een ‘tegen de stroom’ ingaan.
Dit voelen en gewaarworden kost tijd en geduld.
Vooral wanneer we dit niet ( meer ) gewend zijn. Het is een geaard systeem. Het is vooral praktisch. Eenvoudig toe te passen in de dagelijkse bezigheden. En dat is erg fijn!
Als je bedenkt dat veel mensen het druk hebben en een manier zoeken om op een eenvoudige manier tot rust te kunnen komen. Dit praktisch maken en te vertalen naar ons leven is hoe ik graag werk. Met plezier!


Info en opgave
:
Désirée Bourgonje:
E
: desiree@taozeeland.nl
T
: Bel / Whatsapp : 06 53 30 52 00
Facebook Tao Zeeland
KvK- nummer: 73869902
BTW- nummer: NL157911007B01

Overkoepelende organisatie:

Stichting Healing Tao Nederland Opleidingen

Info@healingtao.info


Voor meer informatie over Healing Tao
en Mantak Chia:http://www.healingtao.info/

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Links naar collega's:

Conny Coppen; De Tao van Gezondheid en meer...

Inge Maassen


Denise Bloemen: gevoelsbewustzijn bewegen. 

Marion Groenendal 

Studio Luce Eva van der Plas

Dirkje Veltman

Eva Leens

Carsten Dohnke

Birgit Haberkamp

Brechtje Schoofs

Luc Leijten

Rene Paul Hageman

Core Awareness Liz Koch

Ron Nansink

Reinoud Eleveld
 












































 


 



























 

 


In de Healing Tao Basis Training leer je de basistechnieken van de Healing Tao. De Innerlijke glimlach en de 6 Helende Klanken. De basis van de training is de innerlijke glimlach, een van de meest basale en tegelijkertijd meest gevorderde technieken. Deze training is samengesteld uit fysieke oefeningen en meditaties die je de mogelijkheid geven om fysiek sterk en gezond te worden en emotioneel, mentaal en spiritueel in evenwicht te komen. Je bouwt bewustzijn op van je organen. Je wordt je bewust van de wisselwerking van gedachten, emoties en je fysieke welzijn. Je leert je organen te ontkrampen en te versterken. We gebruiken hiervoor de cyclus van de 5 elementen.

De Introductie cursus van 6 lessen geeft je een indruk van de Basis Training.

Vervolgtrainingen: Na een korte introductie cursus van 6 lessen, kan men verder trainen in de Healing Tao Basis Training, waarin nader wordt ingegaan op hetgeen men geleerd heeft en er nieuw materiaal wordt aangeboden.
Wat is Healing Tao?
 
Healing Tao is een taoïstisch (Chinees) systeem van oefeningen (chi kung/Qi Gong) en meditaties waarmee we diep in ons lichaam en ons gevoel duiken. Een speelse manier van meditatie en bewustwording die iedereen kan leren. Mantak Chia heeft Healing Tao naar het Westen gebracht. Als je Healing Tao beoefent, werk je aan:
• Vitaliteit
• Emotionele balans
• Fysieke stabiliteit en aarding
• Gezondheid
• Persoonlijke en spirituele groei
Chi Kung / Qi Gong
We gebruiken deze - meestal eenvoudige - Chinese oefeningen om ons weer soepel en vitaal te voelen. Ze vormen de basis voor de meditaties.
Meditatie
Healing Tao meditaties zijn interne energie oefeningen, gebaseerd op de taoïstische traditie van de innerlijke alchemie.
Vitaliteit, balans, groei
Door de oefeningen en meditaties van de Healing Tao, word je weer vitaal, kom je in balans en werk je aan je persoonlijke en spirituele groei.
In deze cursus leer je:• ontspannen en je lichaam zacht maken
• oefeningen voor de lage rugspieren/zgn. psoas, om je onderrug gezond en pijnvrij te maken/houden.
• Je lichaam detoxen ( oa. met mung boontjes)
• Diverse oefeningen; Chi Kung/ Qi Gong
• Eenvoudinge technieken om gevoelens en spanningen te integreren
• De innerlijke glimlach
• De zes helende klanken
Bij deze cursus hoort een boekje met de technieken en achtergrond van de cursus ( digitaal).
Mungboontjes.
Als je Healing Tao beoefent, merk je na een tijdje:• Dat je meer lichaamsbewustzijn krijgt
• Dat je beter in je vel zit
• Dat je beter geaard bent
• Dat je (nog) meer achter jezelf gaat staan
• Dat je meer energie krijgt
• Dat je meer in contact komt met je gevoel
• Dat je meer ontspannen in het leven komt te staan
• Dat je in moeilijke situaties beter bij jezelf kunt blijven
Even voorstellen!
Ik heet Désirée Bourgonje (1967). Sinds mijn 20e jaar werk ik met kinderen en volwassenen: Dans- en beweging, leerkracht in het Basis onderwijs en als Ambulant begeleider(kinderen/opvoeders begeleiden bij gedrags-psychiatrische problematiek).
Meditatie, dans/beweging, zingeving, massage, energetisch ( lichaams) werk, lopen sinds mijn jeugd als een rode draad door mijn leven. Als meisje van 11 jaar heeft mijn vader mij in contact gebracht met TM meditatie en Martial Arts (karate). Later ook met Tai Chi, Qi Gong.

Sinds 1997 beoefen ik Healing Tao. Voor mij is dit onderdeel van mijn leven.  In 2014 ben ik gestart met de opleiding tot Healing Tao instructor.
Healing Tao en het lesgeven geeft mij innerlijke rust/balans en een gevoel van geluk, plezier!
Wat ik graag wil overbrengen aan anderen!
Ik ben gediplomeerd en gecertificeerd met de volgende opleidingen:
• Dansacademie volwassen en kinderen in PO en VO
• Pabo Montessori PO
• Ambulant begeleider; verschillende cursussen.
• Feuerstein
• Healing Tao docent gecertificeerd in: Innerlijke Glimlach/ 6 Helende Klanken.
Aanvullend:
• Reiki I, II.
• Holistic Pulsing/ Polariteits Massage
• Meditatie: TM, Mantra, I Am meditatie ( Amma)
• Movements: I. Gurdjieff
• Taikiken: R. Nansink
• Yoga
Datum 
:    
Bij voldoende aanmeldingen: Introductie cursus
6 wekelijkse lessen van elk 2 uur.
Start: Vrijdag 8 januari 2016 van 19.00- 21.00 uur.
Proefles: kan alleen op 8 januari (€ 10)
Plaats
Padma, Verwerijstraat 51a, 4331 TB Middelburg www.padma.nu
Tijd
:
tussen 19.00 uur en 21 uur
Bijdrage
: 
€ 90 incl.
Info en opgave
:
stuur een email naar: Désirée Bourgonje: bhavya108@gmail.com
Facebook: Healing Tao Zeeland & dans
Voor meer informatie over Healing Tao en Mantak Chia: http://www.healingtao.info/
Docent
Désirée Bourgonje, gecertificeerd: Innerlijke Glimlach/6 Helende Klanken






- See more at: http://www.padma.nu/AlgemeneArtikelen2016/healingtao.html#sthash.xRVb62DM.dpuf

Reacties

Populaire posts van deze blog

Tao Zeeland is verhuisd
We brengen je direct naar onze nieuwe website.

Tao cursussen / workshops